Как зарабатывать на госзакупках: Как заработать на госзакупках – 6 схем тендерного бизнеса от практика

Как зарабатывать на госзакупках: Как заработать на госзакупках – 6 схем тендерного бизнеса от практика

как участвовать в тендерах начинающему в пошаговой инструкции по 44-ФЗ для чайников

Автор: Жукова Мария 23 января 2019

Участие в госзакупках — это способ заработка на продаже товаров, работ или услуг государству. Решились попробовать? Мы составили пошаговую инструкцию, как участвовать в госзакупках, что нужно сделать и с чего начать участие в тендерах госзакупок и электронных торгах.

Чтобы научиться участвовать в государственных закупках с нуля, используйте пошаговая инструкция, как работать по 44-ФЗ.

Перед началом

Первое, что следует сделать тому, кто озадачился вопросом, как начать работать в госзакупках — проверить нишу. Уделите внимание этой задаче, чтобы не тратить в пустую время и сразу сосредоточиться на потенциально выгодных торгах. Если проверка показала, что госзаказчики нуждаются в ваших товарах, работах и услугах, переходите к первому шагу инструкции по госзакупкам для чайников.

Шаг 1. Подготовка необходимых документов

Пошаговая инструкция как участвовать в тендерах начинающему ИП (индивидуальному предпринимателю) и ООО (обществу с ограниченной ответственностью) начинается с подготовки копий следующих документов:

  • уставные документы;
  • документы, подтверждающие правомочия генерального директора;
  • решение об одобрении крупной сделки;
  • лицензии в случае, если деятельность, которую осуществляет организация, подлежит лицензированию;
  • свидетельство СРО, если, в соответствии с законодательством, участие в СРО является для организации обязательным.

Могут понадобиться копии выполненных договоров и актов к ним, документы о квалификации сотрудников, справки об отсутствии задолженности по налогам и сборам.

Шаг 2. Оформление ЭЦП и аккредитация на торговой площадке

Многие госзакупки для начинающих по закону 44-ФЗ проводятся в форме электронного аукциона на торговых площадках. Для участия в них необходимо оформить электронную цифровую подпись (Э

Как заработать на госзакупках, особенности, условия участия в тендере

Любой предприниматель, работающий в среднем или крупном бизнесе, может периодически выигрывать тендеры, реализовывая тот или иной продукт государству. Для участия в госзакупках компания или фирма должна принять участи в торгах. В России такая деятельность предусмотрена Федеральным законом № 44, регулирующем все торги, поэтому о коррумпированности участников говорить практически не приходится.

Если научиться зарабатывать на государственных закупках, это может стать прибыльным сегментом бизнеса.

Госзакупки: как начать зарабатывать

Существует официальный сайт, представляющий собой единую инфосистему в области госзакупок. Крупнейшим потребителем любого товара является государство, поэтому такой способ ведения бизнеса могут освоить и новички.  К участию в торгах допускаются как ИП, так и юрлица.

Для участия в государственных закупках предпринимателю понадобится освоить теорию и практику, связанную с торгами. Торги — занятие, которое обязательно должно приходиться ему по душе, иначе долго продержаться в данной области нереально.

В интернете можно отыскать множество «брошенных» сайтов, а настоящих экспертов по тендерам найти непросто. Это как раз связано с тем, что человек, не желающий полностью погружаться в данную сферу, быстро отказывается от дальнейшего участия в торгах и бросает начатое дело.

Обучиться «закупочному делу» несложно. Можно попытаться создать свой проект в виде сайта, а в дальнейшем, по мере приобретения опыта, основать онлайн-школу и стать хорошим экспертом.

Специалист по закупкам

Как зарабатывать на госзакупках физическому лицу?

В Федеральном законе 44-ФЗ есть п. 4, где указано, что участвовать в закупках имеет право любое физическое или юридическое лицо, а также ИП. Но важно понимать, что исключением являются ИП, зарегистрированные в зонах оффшора. Конечно, заработок на госзакупках может позволить себе только человек, имеющий опыт в ведении собственного бизнеса. Предприятие должно работать постоянно, чтобы поставка товаров государству осуществлялась бесперебойно. Кроме этого, предприниматель может оказывать государству ряд услуг либо за вознаграждение выполнить ту или иную работу.

Участие в торгах требует определённого опыта. Можно во всём разобраться самостоятельно либо обратиться к специалисту по найму, чтобы он разъяснил все необходимые тонкости. Кроме того, есть понятие аутсорсинга, когда предприниматель делегирует своё участие в торге другому, более опытному и компетентному лицу.

Разбираться в продукте, регулярно предлагаемом в качестве поставок государству, тоже нужно учиться. Только так можно корректно оформить всю документацию, начиная от заявки и заканчивая установлением стоимости. Необходимо знать всё о производителе и поставщике, обладать информацией о том, где их можно найти.

Ещё один немаловажный момент. У предпринимателя обязательно должны быть в резерве «свободные деньги», чтобы обеспечить все сопутствующие условия. Авансов, согласно контрактам, нигде не предусмотрено, а участник получит свои деньги только после того, как будут выполнены все условия, прописанные в договоре.

Большая часть торгов проходит на электронных ресурсах, поэтому заранее следует позаботиться о приобретении личной электронной подписи. Кроме того, понадобятся:

  • регистрация в ЕИС;
  • лицензии;
  • аккредитация;
  • допуски к деятельности (например, СРО).

Важно помнить и о том, что быстрого и крупного дохода здесь ожидать не приходится. Достичь успеха в сфере госзакупок возможно только при наличии опыта и денежных средств на счёте.

. Достичь успеха в сфере госзакупок возможно только при наличии опыта

Как зарабатывать на тендерах госзакупок?

Информацию обо всех тендерах предприниматели находят на специальных сайтах, прошедших аккредитацию. Участник подаёт онлайн-заявку, заверив её своей электронной подписью. Срок оформления подписи составляет от трёх до восьми рабочих дней, а обращаться за ней нужно в специальную сервисную службу. При себе необходимо иметь:

  • документ, удостоверяющий личность;
  • СНИЛС;
  • пакет документов на ИП или ООО.

После регистрации электронной подписи следует приступить к выбору площадки для торгов. На территории России официально зарегистрированы несколько интернет-портала по закупкам, например, «РТС-тендер», «Госзакупки» и «Сбербанк-АСТ». Далее необходима аккредитация с отдельной регистрацией на каждом портале. Она требует предоставления пакета документов:

  • заявку;
  • выписку их государственных реестров;
  • документы на ИП или ООО;
  • доверенность, если руководитель предприятия делегирует своему коллеге право участия в торгах.

Срок рассмотрения заявки составляет пять рабочих дней. После того как портал её одобрит, участник получает официальный доступ к информации о заказах. Ему будет открыт счёт, который нужно обязательно пополнить, так как после подачи заявления определённую сумму денег заморозят. Денег должно быть достаточно, иначе предпринимателя просто не допустят до торгов.

Останется только оформить заявку, состоящую из двух частей. Анонимную часть отправляют на адрес заказчика без указания своих данных. Такая тактика позволяет проводить непредвзятый отбор. В анонимной части заявки описывают все плюсы представленного ИП или ООО, рассказывают, сколько времени предприятие находится на рынке, какие услуги предоставляет и удалось ли ему достичь успехов.

В информационной части заявки находятся все данные об исполняющем лице. Как только заказчик рассмотрит заявку, оператор, работающий на портале, сообщит участнику о вынесенном решении о сотрудничестве.

Главное в любом бизнесе — это развитое предпринимательское мышление. Если оно есть, человек непременно добьётся успеха в самом сложном виде деятельности.

Необходимо также отметить, что в Академии СНТА с 26 по 27 декабря состоится семинар «Особенности корпоративных закупок в 2020 году. Проблемы и спорные вопросы в практике применения 223-ФЗ. Обзор планируемых изменений законодательства. Комментарий эксперта». Образовательное мероприятие рассчитано на специалистов по закупках, в обязанности которых входит:

  • контроль качества и количества конкретных товаров и групп товаров;
  • контроль показателей оборота;
  • составление заказов поставщикам;
  • отслеживание состояния заказа;
  • организация всех отделов предприятия для органичного и эффективного товарооборота.

Семинар по корпоративным закупкам от СНТА

Участие в семинаре позволит специалистам в дальнейшем успешно организовывать закупочную деятельность, поскольку они будут досконально знать все нюансы и тонкости Закона 223-ФЗ, на котором базируется деятельность компании. Образовательная программа включает в себя изучение следующих вопросов:

  • правила формирования основных целей Федерального закона № 223 и регулирующих отношений, возникающих на его основе;
  • изучение правового фундамента закупок товаров, работ и услуг;
  • изучение принципов и правил осуществления закупок;
  • информационный контроль всех этапов закупочной деятельности;
  • работа с реестром и контроль недобросовестных поставщиков;
  • организация надзора над технической стороной соблюдения Федерального закона.

Запись на участие в двухдневном семинаре «Особенности корпоративных закупок в 2020 году. Проблемы и спорные вопросы в практике применения 223-ФЗ. Обзор планируемых изменений законодательства. Комментарий эксперта» уже открыта.


Популярные статьи в категории:

Не нашли нужную информацию? Задайте вопрос менеджеру
Как заработать на госзакупках — БикоТендер поможет

Государственные закупки — это лакомый кусок для любой организации, как поставщиков, так и подрядчиков. Давайте поговорим о том, как заработать на госзакупках серьезный капитал.

Механизм заработка на госзакупках

Прежде всего, необходимо знать, по какой схеме проводятся тендеры от государственных заказчиков.

Согласно нормативам ныне действующего ФЗ-94, любые закупки на средства из федерального бюджета должны проводиться в открытой форме. Это гарантирует открытость, информированность и общедоступность при проведении торгов.

После того, как объявление о проведении тендера поступило в СМИ, подходит дата начала конкурса. В течение срока подачи заявок организатор принимает их от всех желающих участников в установленной форме. К рассмотрению принимаются лишь заявления, подкрепленные полным пакетом документов и надежным обеспечением в форме прямого, либо непрямого залога.

По завершению срока принятия заявок, тендерная комиссия приступает к их тщательному рассмотрению. Путем анализа предложений конкурсантов — как в плане финансовой, так и в плане качественной составляющей — выявляется наиболее выгодное из них. Как правило, преимущество имеют заявки с более низкой ценой, ведь одно из центральных требований по отношению к проведению госзакупок — это экономия средств госбюджета.

Как регулярно зарабатывать на госзакупках

Для того чтобы научиться зарабатывать на госзакупках, необходимо обладать определенными навыками и умениями, а также знаниями, касающимися многих аспектов тендерной политики и юридической подоплеки данной сферы.

Как же быть? Отказаться от гостендеров, перебиваясь мелкими коммерческими контрактами — это заведомо проигрышный путь в контексте развития предприятия.

Если вы хотите принимать участие в крупных тендерах, то обратитесь к профессионалам группы компаний «Бико», и очень скоро наиболее крупные и дорогие госзаказы попадут в активы фирмы, а Вам и Вашим сотрудникам останется только качественно их исполнить.

Мы предлагаем комплекс услуг:

  1. всестороннее и БЕСПЛАТНОЕ консультирование по любым вопросам, связанным с тем, как заработать на госзакупках;
  2. оформление полного пакета документов, необходимых для участия в тендерах;
  3. помощь в оформлении обеспечения на самых выгодных условиях в любом из 50-ти наших партнерских банков;
  4. надежная юридическая поддержка и сопровождение.

Только с нами заработок на госзакупках станет постоянным источником развития вашего бизнеса

Материал является собственностью bicotender.ru. Любое использование статьи без указания источника — bicotender.ru запрещено в соответствии со статьей 1259 ГК РФ

bicotender
Процесс участие в тендерах на госзакупках в 2020 году

Автор: Черданцева Татьяна 17 мая 2019

Госучреждение не может просто взять и потратить деньги из бюджета РФ. Бюджетники обязаны планировать и обосновывать все покупки. Заказчиками по 44-ФЗ выступают школы, университеты, больницы, муниципалитеты и т. д. Участвовать в госзакупках могут не только крупные поставщики. Часть контрактов заказчики обязаны заключать с представителями СМП, СОНО и даже физлицами. Разберем особенности участия в госзакупках физлиц и малого бизнеса.

Как участвовать в госзакупках и тендерах

Конечно, это сокращенная и упрощенная пошаговая инструкция участие в госзакупках и тендерах. Но она поможет понять, как проходит процесс.

Шаг 1. Найти подходящую госзакупку.

Шаг 2. Провести аналитику.

Нужно внимательно рассчитать все возможные расходы, оценить риски.

Шаг 3. Подготовить документы для участия.

Шаг 4. Подписать контракт.

Выигрывает тот, кто предложил минимальную цену. Победитель обязан подписать и исполнить контракт, иначе его внесут в реестр недобросовестных поставщиков (РНП). Попадание в этот список на 2 года блокирует участие в государственных закупках.

Шаг 5. Исполнить контракт и получить деньги.

Где искать госзакупки

Все тендеры, независимо от типа, собраны в Единой информационной системе — это официальный сайт госзакупок (zakupki.gov.ru). Регистрация в ЕИС — первое, что нужно для участия в госзакупках.

Здесь есть удобный сервис поиска с множеством параметров. Помимо сведений о закупках, заказчик размещает все документы с нужной потенциальному поставщику информацией. Не читайте документы по «диагонали». В документации заказчик рассказывает все, что он хочет получить, и на каких условиях готов заключить сделку. Эти данные есть в проекте будущего контракта. Организаторы торгов также публикуют необходимые формы для участия в процедурах. Пользуйтесь ими, так риск совершить ошибку меньше.

Когда вы подаете заявку, соглашаетесь со всеми условиями заказчика.

Подробнее о том, как выбрать нишу, мы рассказали в видео «Как проверить нишу и оценить, стоит ли участвовать в закупках».

Что понадобится для участия

Если нашли интересные госзакупки, то приде

90000 10th Public Procurement Knowledge Exchange Platform 90001 90002 90003 Theme: 90004 Measuring Performance of Public Procurement 90005 90002 The main objective of the Platform is to provide an opportunity to public procurement institutions from participating countries to share their experiences and practices in public procurement reforms, with a special focus on measuring performance of public procurement. In addition, it will also give participants the opportunity to explore and strengthen ways and means of regional cooperation in this area and to seek active involvement of international and bilateral donors in the efforts of the governments in further improving the transparency, economy and efficiency of public expenditure.90005 90002 The Platform will be attended this year by about 85 people. This will include about 48 high level government officials responsible for public procurement in 22 countries (Albania, Armenia, Azerbaijan, Belarus, Bosnia, Croatia, Macedonia, Georgia, Kazakhstan, Kosovo, Kyrgyz, Moldova, Montenegro, Romania, Russia, Serbia, Slovenia , Tajikistan, Turkey, Turkmenistan, Ukraine, Uzbekistan) and representatives from the Asian Development Bank, European Bank for Reconstruction and Development, Islamic Development Bank, EU, SIGMA, EIB, OECD, WTO, the World Bank and others.In addition to presentations by participants and donors, speakers from Italy and Netherlands will make presentations. 90005 90002 The 10th Public Procurement Exchange Platform will be hosted by the Public Procurement Authority of Republic of Turkey and co-sponsored by the Asian Development Bank, European Development Bank, the Islamic Development Bank and the World Bank and in cooperation with SIGMA and EIB. 90005 90002 90003 90014 Logistics 90015 90004 90005 90002 90003 Tickets for Country Delegates: 90004 The air tickets for Country Delegates will be arranged through the help of World Bank field staff.Country delegates are requested to make sure that their travel request has been prepared and approved by their World Bank contact person. The permissible class for travel is «economy». An approved trip request will also help in processing the reimbursement requests, if any. 90005 90002 90003 Transportation and Visa Fees: 90004 Participants are responsible for obtaining Visas and their transportation from / to airport in Istanbul. Please keep receipts to claim reimbursement through the help of the World Bank Country office.The airport transfer fee at Hilton Hotel range from Euro 25 to 30 depending on the pickup time (one way) and it is approximately 20 minute ride to the hotel. There are ATMs and exchange offices at the airport and in the streets. The taxis do not accept credit cards. 90025 Please note that it was announced that the visa on arrival will no longer be available as of 10 April 2014 року, however, this option is still available for nationals of certain Countries. Please verify with your local consulate and start Turkish visa processing as quickly as possible to avoid last minute hassle.90026 90005 90002 90003 90004 90003 http://www.mfa.gov.tr/visa-information-for-foreigners.en.mfa 90004 90005 90002 90003 https://www.evisa.gov.tr/en/tour/ 90004 90005 90002 90003 Accommodation: 90004 The Hilton Hotel is the place for accommodation and venue for 10th Public Procurement Exchange Platform. Hotel bookings for all confirmed country delegates are arranged. The special negotiated single room rate includes breakfast, internet connection and will be paid by the sponsors for only the country delegates (maximum two participants from each country) from the 22 participating countries.Check-in time is 15:00 p.m. Hotel rooms will be ready from the previous night for early check-ins. All extras (phone, mini-bar etc.) should be paid by the participants during the check-out. 90025 90003 At the check-in time, you will have to provide a debit, credit or cash as an advance payment meant as a guarantee for expenses not covered by the Sponsors. 90004 90026 90005 90002 90047 Hilton Istanbul Bosphorus 90005 90002 Cumhuriyet Caddesi Harbiye, Istanbul, 34367, Turkey 90005 90002 Tel: 90-212-315-6000 90052 Fax: 90-212-240-4165 90005 90002 90003 Lunch, coffee breaks and Dinners: 90004 All lunches, coffee breaks, two formal dinners and a social event will be arranged.One dinner and the social event will be hosted and organized by Public Procurement Authority of Republic of Turkey. The lunches and coffee breaks as well as one dinner will be paid by the sponsors for all participants. 90005 90002 90003 Payment of Per Diem to Delegates: 90004 There will be 90014 no per diem 90015 payable to any Country Delegate. However, on the basis of actual receipts, the World Bank may process the reimbursement of Lunch and Dinner expenses for the full or part of the day not covered by Host and Sponsors.The full day reimbursement request shall not exceed US $ 60. 90005 90002 90003 Currency: 90004 The local currency is Turkish Lira (TRY). You could exchange money at the airport, in the hotels, at the banks or exchange offices in the streets. The exchange rate as of today is approximately: 90005 90002 1 EUR = 3.07 TRY 90052 1 USD = 2.23 TRY 90005 90002 90003 Weather: 90004 The temperature expected to be around 22 ° Celsius during the day and 13 ° Celsius at night 90005 90002 90003 Translation Services: 90004 English-Russian-Turkish translation will be provided for the whole period of the Event.90005 90002 For any information on the Event, you may contact the Event coordinator: Mr. Majed M. El-Bayya, Lead Procurement Specialist — World Bank at ([email protected]). 90005 .90000 5 Common Public Sector Procurement Problems 90001 90002 90003 90003 90005 90006 5 Common Public Sector Procurement Problems 90007 90002 Procurement is becoming a more integral part of an organisation’s efforts to reduce cost and increase efficiency. Because of this, procurement managers are under pressure to remain agile enough to move with the changes. In the public sector, however, there are additional challenges associated with implementing changes to the procurement processes in existing operations.90005 90002 In the public sector, procurement managers often have a specific procurement framework in which they are required to work — where there is typically a focus on strong moral principles, without a traditional supply chain model. 90005 90002 It’s also worth noting public sector procurement departments are responsible for some of the highest levels of spend in the economy, because of local, state, and federal agencies needing to purchase for public services across a number of industries, including healthcare, education, and infrastructure.Government spending covers more than the procurement of goods and services, of course, but budgets are always an issue. Procurement activities must operate within confines of the available funds they have to work with as well as the established procurement policy — and that means getting creative and cutting costs where possible. 90005 90014 Realising Benefits from Data and Analytics 90015 90002 Data and analytics help you see where you’re spending money, where you’re making wise investments, and where you could be saving money.But, because of how difficult it can be to embed new purchasing approaches, it can be hard to convince everyone that you need to start factoring in data and analytics. 90005 90002 Even though moving to an e-procurement system can streamline the entire process, saving time and increasing productivity in the long run, the pains of switching to an electronic system for better data and analytics can be hard to get through. That makes it difficult to really see the benefit of making the switch. 90005 90002 There’s also the issue of ensuring data accuracy.If you can not get everyone on board with the new procedures and you’ve got people who are still buying outside of the system, then the data in the system will not accurately reflect what’s actually going on in the organisation. This will make it hard to make data-driven decisions about anything related to procurement. 90005 90022 90002 «Private sector marketplaces like Amazon and eBay are great for the average everyday consumer, but do not translate over to public sector procurement. Today’s procurement professionals want the same buying journey as the normal consumer, and sometimes more.If your system can not provide a smooth buying experience, your data accuracy will suffer. » 90005 90025 90002 With a centralised system, however, it can be easier for central government departments to keep track of contract awards, tender documents, and other things they’re required to have within the legal framework. The more information you can store in the system, the more accurate the data and the more streamlined the procurement process becomes. 90005 90014 Fully Realising Benefits of Sustainable Procurement Practices 90015 90002 Even if you manage to convert your organisation to a new, better, purchasing approach, it can still be difficult to realise the full benefits of these practices.Everyone must be on board, or there’s potential to miss out on some of the benefits the new system has to offer. 90005 90002 With a centralised purchasing platform, you have a place to store product information and photos, track orders, and supplier notes, so you can keep track of who is the easiest work with. This makes it easier to match capabilities with low cost pricing. In the end, moving to a centralised purchasing platform that allows you to automate processes will not only streamline the purchasing experience but make it easier to see the overall benefit to your organisation.90005 90014 Getting the Most Out of Suppliers 90015 90002 In government procurement, it can be difficult to find and qualify suppliers due to all the procurement regulations and compliance issues. Even if you find a reasonable supplier (or two) to work with to meet your needs, it can be hard to maintain smooth supply chain performance, because if they run into an issue, it could trickle down and affect you. 90005 90002 It’s not enough to make promises. To keep the supply chain moving as smoothly as possible, you must be able to foster long-lasting relationships with your buyers, and to do this, you must be able to deliver according to customer expectations.90005 90002 Yes, you want high-quality products at low costs, and it would be nice if you could get it with free next day delivery. But, it’s important to be realistic with your suppliers, because that situation, though ideal, is not attainable. It’s difficult, and sometimes impossible, to find a single supplier to handle multiple needs. 90005 90002 Be realistic with your suppliers. Understand they must make a profit to stay in business and focus on creating more efficient and effective ways to work with them, so they can offer savings in other ways.90005 90014 Balancing Outsourcing with Maintaining High-Quality Internal Capacity 90015 90002 Sometimes it makes sense for an organisation to outsource a portion of their procurement tasks to another organisation or team. The idea is that by outsourcing tasks to teams that are better equipped, you can use your freed-up resources to do things they are better suited for. In this sense, your business excels because everything that needs to be done gets done efficiently. 90005 90002 However, if you outsource too much, you’re left relying on the company or team you’ve outsourced to, and there’s not much, if anything, for your internal team left to do.Switching to an e-procurement system that allows everything to be centralised makes it easier for you to strike the right balance, because you may find you need to outsource less overall. 90005 90014 Building Strategies for Effective Engagement with Suppliers 90015 90002 Supplier relationship management is critical to the success of any organisation but becomes difficult to manage if the right strategies are not in place. When you add the challenges associated with governance and compliance, it makes it even more difficult.No matter how good your procurement strategy is, it will not matter if your supplier engagement is not where it should be. 90005 90002 If your suppliers can not deliver your order on time, or in the requested quantity, you’ll spend more time, money, and manpower on market research and getting quotes from other vendors. Having a centralised system in place can help you simplify the procurement process and make it more efficient, allowing you to engage with your suppliers in such a way that gets you what you need, without overburdening your supplier with tons of back and forth.90005 90002 Public sector procurement has the same overall goal as private sector procurement — serve the needs of your end customer as well as possible, for the least amount of money possible. For the private sector, it’s about making a profit, and for the government, it’s about maximising the budget. In either public procurement or the private sector, making the change to an electronic system that’s centralised and automated can make a big difference. 90005 90002 PurchaseControl can help you streamline your entire purchasing process with automation and realise savings in a number of ways.90005 Find Out How 90060 90060 Download PDF.90000 PUBLIC PROCUREMENT 90001 90002 The GFRs 2017 have defined 5 kinds of tenders as below: 90003 90002 90003 90002 90007 i. Advertised Tender Enquiry 90008 90003 90002 Invitation to tenders by advertisement should be used for procurement of goods of estimated value of Rs. 25 lakhs and above. In such cases the tender enquiry should be advertised on Central Public Procurement Portal (CPPP) at www.eprocure.gov.in and on GeM. An organisation having its own website should also publish all its advertised tender enquiries on the website.90003 90002 90007 90008 90003 90002 90007 ii. Limited Tender Enquiry 90008 90003 90002 In a limited tender enquiry, various vendors (more than three) are empanelled by the Government Department for goods that are procured regularly by the Department. Usually Limited Tender Enquiry is adopted when the estimated value of the goods to be procured is less than INR 25 Lac. 90003 90002 90003 90002 90007 iii. Two-Stage Bidding 90008 90003 90002 For purchasing high value plant, machinery etc.of a complex and technical nature, bids may consist of two parts, as below: 90003 90002 a. Technical bid consisting of all technical details along with commercial terms and conditions; and 90003 90002 b. Financial bid indicating item-wise price for the items mentioned in the technical bid. 90003 90002 90003 90002 90007 iv. Single Tender Enquiry 90008 90003 90002 Procurement from a single source may be resorted to in the following circumstances: 90003 90002 a. When only a particular firm is a manufacturer of the required goods, to the best of the concerned government department’s knowledge.90003 90002 b. In case of an emergency, when it is necessary to purchase the required goods from a particular source. In such cases, the reason for such decision must be recorded and approval of competent authority must be obtained. 90003 90002 c. When specific standardised machines or spare parts have to be acquired in order to be compatible with existing sets of equipment (on the advice of a competent technical expert and approved by the relevant authority). 90003 90002 90003 90002 90007 v.Electronic Reverse Auctions 90008 90003 90002 An Electronic Reverse Auction is a type of online auction in which the traditional roles of buyer and seller in an auction are reversed. In an ordinary auction, buyers compete to obtain goods or services by offering increasingly higher prices. Conversely, in an electronic reverse auction, there is one buyer and many potential sellers. The sellers compete to obtain business from the buyer and prices will typically decrease as the sellers underbid each other.90003 .90000 Procurement strategy Spending public money better 90001 90002 Wales Procurement Policy Statement 90003 90004 90005 Wales Procurement Policy Statement In December 2012 I launched the Wales Procurement Policy Statement (WPPS) setting out the principles by which I expect public sector procurement to be delivered in Wales.90006 More information 90007 90002 Using Local Suppliers 90003 90004 90011 CIPS Position on Practice Using Local Suppliers At first sight the term ‘local’ may be defined simply in terms of geographical distance, but the issue is not quite that straight forward. CIPS members can 90006 More information 90007 90002 The value of frameworks 90003 90004 90017 The value of frameworks A Mace white paper, March 2012 In the race to get more for less, can we afford to mistake the lowest tender price for the best out-turn cost and solution? Mace director David Bill, 90006 More information 90007 90002 Social Value briefing 90003 90004 90023 Social Value briefing About This Briefing This briefing is provided on behalf of the Department for Education s overarching strategic partnership for voluntary, community and social enterprise sector organisations 90006 More information 90007 90002 OXYGEN OVERVIEW WHAT HOW 90003 90004 90029 OXYGEN OVERVIEW Oxygen Finance is an innovative Supply Chain company, working with buyers and suppliers to enhance their business relationship by improving Purchase to Pay (P2P) process and invoice payment 90006 More information 90007 90002 CABINET.24 March 2015 90003 90004 90035 CABINET 24 March 2015 Title: Procurement of Electricity and Gas Supplies Report of the Cabinet Member for Finance Open Report with Exempt Appendix 4 Wards Affected: All Report Author: Andrew Sivess Group 90006 More information 90007 90002 Communications Strategy 90003 90004 90041 Communications Strategy 2014-2017 Classification: Internal / Stakeholder 1. Introduction Good communication is central to the perception of City Property (Glasgow) LLP and our credibility.It is at the core 90006 More information 90007 90002 Cardiff Capital Region City Deal 90003 90004 90047 Cardiff Capital Region City Deal Executive Summary 1. Cardiff Capital Region has secured a deal worth 1.2 billion. Over its lifetime, local partners expect the City Deal to deliver up to 25,000 new jobs 90006 More information 90007 90002 Sustainable Supply Chain Policy 90003 90004 90053 Sustainable Supply Chain Policy 1.Contents Page 2. Introduction & Purpose 1 3. Definitions 1 4. Benefits of a Sustainable approach to the Supply Chain 2 5. Operational Context 2 6. Elements & Principles 90006 More information 90007 90002 Doing business with the Council 90003 90004 90059 Doing business with the Council Contents INTRODUCTION 1 POLICIES AND PROCEDURES 2 BUSINESS OPPORTUNITIES 3 TENDERING 4 WHAT THE COUNCIL LOOKS FOR 5 CONTRACTS 7 SUPPORTING LOCAL AREA 7 FREEDOM OF INFORMATION 90006 More information 90007 90002 COMMUNICATIONS STRATEGY 2014-2018 90003 90004 90065 COMMUNICATIONS STRATEGY 2014-2018 1.INTRODUCTION Communications is at the core of everything the Council does. This strategy outlines how we will plan and manage our communications activities over the 90006 More information 90007 90002 Training Curriculum. Training Team 90003 90004 90071 Training Curriculum Training Team Contents Welcome to Asite Training \ … 3 Training Techniques \ … 4 a) Presentation Style Training \ … 4 b) Classroom Style Training \ … 5 c) Self Study Learning \…6 Client 90006 More information 90007 90002 Customer Service Strategy 90003 90004 90077 Customer Service Strategy Gateshead Council Customer Services your bridge to council services. Foreword The Local Government Context Customer service the national context Customer expectations are continually 90006 More information 90007 90002 It s not just about the environment 90003 90004 90083 Supply Chain Consultancy It s not just about the environment Sustainable Supply Chains Paul Goose discusses the need to take a wider, more integrated view of operations to ensure long term growth.A great 90006 More information 90007 90002 Corporate Social Responsibility 90003 90004 90089 Who should read this fact sheet? Social responsibility often also called Corporate Social Responsibility — is about improving the way your business responds to the needs of stakeholders. This means that 90006 More information 90007 90002 e-procurement A Guide For Suppliers 90003 90004 90095 e-procurement A Guide For Suppliers 1.Introduction Background The Government has given councils targets for the implementation of e-procurement and for benefits to be achieved from e-procurement. These 90006 More information 90007 90002 The European and UK Space Agencies 90003 90004 90101 The European and UK Space Agencies A response to the House of Commons Science and Technology Select Committee April 2013 Introduction The Royal Academy of Engineering is pleased to submit evidence to the 90006 More information 90007 90002 The Scottish Government 90003 90004 90107 Cabinet Secretary for Finance, Employment and Sustainable Growth John Swinney MSP T: 0845 7741741 E: [email protected] Murdo Fraser MSP Convener Economy, Energy and Tourism Committee 90006 More information 90007 90002 Strategic Plan 2015-2020 90003 90004 90113 Strategic Plan 2015-2020 OFFA Strategic Plan 2015-2020 About this document This new strategy sets out the Office for Fair Access (OFFA s) vision for the period 2015 to 2020. It describes: our aims how 90006 More information 90007 90002 Managing Supply Chain Impacts 90003 90004 90119 Managing Supply Chain Impacts Increasing shareholder, public and media scrutiny means that any irregular or irresponsible practices within an organisation’s supply chain can permanently damage an organisation’s 90006 More information 90007 90002 Communications Strategy 90003 90004 90125 Communications Communications July 2013 Version 1.1 + 1 Communications River Clyde Homes Vision Our vision is to provide quality, affordable homes, in neighbourhoods we can be proud of and to deliver excellent 90006 More information 90007 90002 The Data Exchange Project 90003 90004 90131 The Data Exchange Project An update for SIF Conference 19 th November, Sheffield Iain Bradley DfE Data Exchange Lead Andy Evason, Actica Consulting, DfE s SIAM Partner The current landscape a summary of 90006 More information 90007 90002 Invest in your future 90003 90004 90137 Invest in your future Investing, and your Pensions NO BETTER TIME THAN THE PRESENT — Investing, and Your Pension The sooner you start investing, the better off you will be.Taking an early interest in 90006 More information 90007 90002 Customer Strategy 2012-2015 90003 90004 90143 UNDERSTANDING YOUR NEEDS DELIVERING YOUR SERVICES CITY OF YORK COUNCIL CUSTOMER STRATEGY 2012-2015 Customer Strategy 2012-2015 i Contents Contents 1 Foreword from Councillor Julie Gunnell 2 Introduction 90006 More information 90007 .

Об авторе

alexxlab administrator

Оставить ответ